Palatul Administrativ al Județului Argeș, modernizat după 50 de ani
Palatul Administrativ a fost construit în perioada 1969-1970, iar de atunci nu au mai fost efectuate intervenții majore asupra imobilului. Astfel, după 50 de ani, Palatul Administrativ a fost reabilitat în totalitate în cadrul unui proiect european destinat exclusiv clădirilor administrative publice. Investiţia a constat în lucrări de modernizare și reabilitare din punct de vedere termic a corpului de clădire existent.
"Iată că am ajuns la momentul în care o lucrare importantă a fost finalizată - reabilitarea Palatului Administrativ în care își desfășoară activitatea Consiliul Județean, Instituția Prefectului și alte instituții publice din județ. Este o lucrare foarte importantă pentru că această clădire este una reprezentativă pentru ceea ce înseamnă administrația județului Argeș. Lucrarea a fost realizată cu fonduri europene, în cadrul unei axe accesată de noi. Sunt puține județe în România care au accesat o asemenea investiție. Sunt foarte mulțumit de modul în care constructorul și întregul aparat al Consiliului Județean au contribuit la reabilitatarea acestei clădiri. Sperăm ca în exercițiul financiar 2021-2027 să găsim posibilitatea reabilitării și a altor clădiri administrative ale județului Argeș. Lucrurile stau foarte bine dacă ne gândim că niciunul din cele 10 proiecte importante pe care Consiliul Județean Argeș și le-a propus în exercițiul financiar 2014-2020 nu a rămas nefinalizat. Anul acesta este anul în care toate aceste clădiri vor fi redate publicului și lucrul acesta îl facem din dorința de a îmbunătăți viața administrativă a județului Argeș, viața culturală și tot ceea ce înseamnă dezvoltarea județului Argeș", a declarat Ion Mînzînă, președinte Consiliul Judetean Arges.
"În cadrul acestui proiect, s-au efectuat lucrări pentru creșterea eficienței energetice a Palatului Administrativ, cum ar fi: izolarea termică a pereţilor de faţadă la partea de interior, reabilitarea instalaţiei de încălzire, înlocuirea distribuţiei de apă caldă menajeră, reabilitarea instalaţiei electrice, lucrări privind îmbunătățirea și consolidarea structurii de rezistență a clădirii, punctual, acolo unde a fost cazul, precum și instalarea unui sistem de avertizare anti-efracție. În acest moment, Palatul Administrativ a fost predat la cheie, putând fi relocată activitatea tuturor instituțiilor care funcționează în această clădire", a declarat Sorin Ivașcu, director Direcția Strategii Sinteze Proiecte cu Finanțare Internațională din cadrul C.J. Argeș.
"Suntem mândri că am făcut parte din acest proiect și că am reușit să îl ducem la final. A fost o provocare pentru noi să reușim să îl finalizăm într-un an și jumătate, fiind vorba de un proiect complex. Le mulțumesc tuturor colaboratorilor, proiectanților și, nu în ultimul rând, beneficiarului, cu care am avut o colaborare foarte bună", a declarat Andrei Roșulescu - reprezentant RO CONSTRUCT CENTER.